søndag 6. januar 2008

uff...

idag va vi først en tur å besøkte min kjære på skikafeen. tjorven ville ake litt, d ville Ikke lillemor viste d seg.. ho va bare kald og sur.. så d ble to korte tura ut, og resten av tia ble tilbragt inne på kafeen. der sitt lillemor å rope på pappan sin! eller spring seg en tur å sir heia t alle og enhver, og nåde deg om du ikke svare! da blir heia-et høyere og høyere t du ikke klare overse ho lengre :o)

vi fikk nyss om at d va oppvisning på målselv hestesenter kl 17, så da måtte vi en tur innom der, tjorven elske hesta. men den stakkars mamman hennes blir bare syk av dem.. tok ikke mer en ett par min før æ bynnte å nyse, og etter 20 min måtte æ bare dra dem me meg ut, for da hadde æ problema me å puste..
rart d der.. VET jo at æ ikke tåle dem, men allikavel må æ foreslå å ta en tur, sånn at dem blir ellevill og gla, og så sur og skuffa når æ etter ett par min drar dem me meg ut igjen leeeenge før showet e over, og leenge før tjorven e ferdig sett..
lære aldri.. men men.. som tjorven sir; æ e så gla i deg mamman min, koffer blir du syk av hestan? dem e jo så fiiin!!

4 kommentarer:

elin1976 sa...

Her i denne familien er alle hestegale men inngen reagerer. Heldigvis.
Det eneste jeg reagerer på er at inne i oppvisnings stallen så er det alltid mye kaldere enn ute....? Står pfte på timesvis der og hutrer og fryser.
Heldigvis så har vi kafe på ridesenteret som prinsessa går på. Pommfritsen er ufrattelig god, sjokoladen, valler og diverse andre spiselige ting går ned på høykant når jeg befinner meg der. Hadde det ikke vært fpr at jeg kan slå i bordet med at jeg kan ri så hadde de nok trodd at jeg kun var der for maten. he he

IngersATELIER sa...

Hei, jeg "fant" deg via Lene sin blogg, så koselig det var å titte inn her! Ønsker deg et flott 2008 med det samme jeg er innom:)

Anonym sa...

Så synd med den allergien din, - sånt er skikkelig slitsomt vet jeg.
Ønsker deg en knallfin dag!

Anonym sa...

Huff, å den allergien. Det e ikke greit.

Du får dra når de er ute en gang, sammen med "tjorven"...