mandag 25. februar 2008

mitt 2. prosjekt, ferdig!

her e altså d andre hemmelige prosjektet mitt.
ett hekla vognteppe.
vet enda ikke om æ ska gi d bort, eller håpe på at d en gang blir bruk for d her i huset.
hadde vært herlig da, syns æ..
men d må dokk ta opp me min kjære..
ska lage en grønn blomst og, så litt ensomt ut..

HAAATER spleisa garn!
overalt får æ høre at man ikke ska knyte garnet når man bynne på nytt nøste, men di gjør d sjøl!
og i detta garnet, easy, va d MASSE knuter! mellom ett og tre pr nøste.

så mye va d igjen av grønn og blå.
og d grønne va di heelt fri for no, så d va flaks...


13 kommentarer:

Lene sa...

Jøss - du vet å beregne garnmengden ;)
Så koselig og fint teppet ditt ble, Lene :)

Hehe, og så skulle jeg gjerne hatt en liten prat med din kjære vedrørende hav dere skal gjøre med babyteppet ;))

Ha en finfin dag :) Jeg burdte egentlig bare nipugge til eksamen her - men drømmer meg bort til der jeg befinner meg om en uke under sydens sol :)

God klæm nordover :)

Anonym sa...

Wow.. det var ein ny måte å hekle babyteppe på. Eller i alle fall har ikkje eg sett det før.. ;) Kjempeflott vart det!

Prøvde å legge at fleire kommentarar i går, men Blogger takka for seg.. Får gjere eit nytt forsøk i dag :)

Ha ein fin dag!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Det var eit nydeleg vognteppe du har hekla:)
Kjempeflott:)

Emmeline sa...

Hehehe...ler litt av den garnspleisingen ja, vognteppet var knallfint rett og slett! Det må du ta vare på; før eller siden har dere en liten minikokk på laget hos dere også:)

elin1976 sa...

Er innom for å ønske deg en fin kveld:O)

Anonym sa...

Hei igjen :)

Nei, eg bruker ikkje rundpinnen til vrangborden, det blir for knøtete å strikke vrangmasker.. Eg strikker med strømpepinner til ETTER at eg har satt av hull til tommel. Det er då så mange masker at rundpinnen(akkurat) går an å bruke ;)

Eit alternativ er å strikke votter uten vrangbord og økning til tommel. Då kan ein jo bruke rundpinnen heile vegen.. ;)

Nunne sa...

Æsj, at jeg ikke tok Easy igår når jeg kjøpte garn til vognteppe...det kunn jeg heller gjort... dette var jo KNALL!
Har du hekla bare fastmasker eller?? Litt vanskelig å se helt, hekler du etter oppskrift?? Jeg likte det.. Vet du, jeg falt så for bestemorrutene inne hos Dans på roder, at det ble DET jeg falt for. Men jeg skulle egntlig hatt det ganske kjapt, babyen er født!
Hils din kjære og si at hans to prinsesser har den beste mamma noen kan tenk seg, og ho egner seg veldig til å bli trebarnsmamms!
Onsdagsklem til deg.
PS. ROSA ER FINT! Skjønner dem!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack För de fina orden om påskäggen!
Kul att du titta in!!
Vad fint du virkar, sött med blommorna
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ikke g�y � jobbe med gjenstridig garn, men nydelig ble det Lene. Ha en super kveld.
Klem

Mita`s hjørne sa...

Jammen er det et flott vognteppe du hekler...

Ha ei koselig uke...

Timotei sa...

Flott teppe du har heklet! Koselig med de små blomstene på.
Kjedelig med spleisa garn ja, særlig når det var så mange ganger. Synes faktisk du kunne klage på det, for det er jo en vare du ikke er fornøyd med da.
Ha ei fortsatt fin og kreativ uke!

Anonym sa...

Nydelig heklet teppe, flottmed de blomstene på - koselig om du selv får bruk for det :o)
Om to venstre votter er klar så kommer kanskje to høyre votter også... De så iallefall gode ut - imponert over at du kan sy slikt :o)

Brit. (lille meg) sa...

Hei der! Dette er en ny blogg for meg, jeg liker å "snoke rundt" på andres blogger.
Så vakkert et dikt du hadde tatt med, om babyen.
Du har mye fint på bloggen din, det vognteppet var nydelig. Du er flink til å hekle, det kan ikke jeg.
Kommer nok innom bloggen din senere også. Ha en fin dag!