mandag 25. februar 2008

div en søndag..og en mandag.

søndagen ble tilbrakt me mann og barn på Andsfjellet.
ble ikke lenge egentlig, for tjorven mi e ikke særlig tålmodig av seg når d gjeld snø. og lillemor va sliten og sov i vogna.
nydelig vær ikke sant?
hvis dokk ser nøye på bildet, der elva gjør en sving, så vet dokk kor vi bor! akkurat der elva blir borte, bor vi, på høyre side.mislykkede votter
TO venstre!!
en litt hm.. spesiell ull/akryl-bukse t tjorven
sydd to puter t stua, som ska matche...
dissa, kjøpt på loppemarked!
har vist di før på gammelbloggen.
har bakt muffinsbolla idag, lage bare deigen litt tynnere, har i litt bakepulver itillegg t gjær, og steke di i muffinsformer
sitt litt fast da..
..og så bake æ brød.
ska nevnes at æ har vært hjemme idag me syk lillemor, derfor æ har fått gjort så mye rart

5 kommentarer:

Anne sa...

Gud så lyst jeg fikk til å gå på ski når jeg så dine bilder..., har faktisk ikke hatt ski på beina i år jeg !!!

Ikke så glad i det heller foresten, liker det først når sola begynner å varme, en kan sette seg ned og kose seg med kakao, appelsin og sjokolade....

Fikk lyst på nybakt brød også jeg nå.... som du frister kjære frue...

Logger meg av for å stupe i langskapet etter mat snart.

kveldsklem skommer her til fristerinnen...

Anne sa...

Glemte å sende en god bedring hilden til den lille prinsessen :-)))

Gi varme klemmer herfra.

Anonym sa...

Har aldri fått så mange kommentarar frå ein og samme person på ein dag *ler* Kjempegøy! hehe..

Ser ut som de har hatt nydeleg vær i helga, her går det i regn, hagl og myje vind/lite vind.. Ønsker meg vår og stabilt vær(sol, ja).. ;)

Muffinsboller og nystekt brød.. mmm! Håper lillemor blir fort frisk at, ikkje greitt å vere sjuk, nei..

Kjem tilbake og kikker meir seinare(blir tidleg kveld i kveld, kjenner eg) :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs, ville bara kika in lite..fin blogg du har!!! Så underbara vinterbilder!!!
Du har varit i baktagen ser jag!!!!
Go kväll Millan

Nunne sa...

DU ER SÅ HUSLIG OG FLINK, du rører ved mitt gamle husmorhjerte!!
Vet du hva, ble sulten ved synet av de brødene !!
Vottene dine minner meg om et år til jul jeg ville strikke julevotter til jenta mi som studerte i Bergen da. Jeg satte igang med godt humør og skulle ha dem ferdig og i posten sånn at ho fikk dem til første adventshelga. Rød og hvit, med hjerter oggode greier. Kort tid gjorde at jeg satt oppe siste natta til kl to, da feste jeg trådene og gjespa trøtt for noooo, skulle dem postes neste dag før kl halv tre..
Vet du hva, Lene, det var TO HØYREVOTTER!! Sukk! Tror du jeg la meg? Nei, jeg strikka til den dag, og sov litt, men fikk tommelen ferdig og pakken posta før posten gikk den dagen. Og Tove fikk pakken LØRDAG formiddag som mamma ønska! God klem..ikke fortvil.