søndag 1. juni 2008

Prinsesse-bursdagskrone..

2 juni fylle Lillemor 2 år!
syns d va nettopp at æ vaska huset og ommøblerte, me bekkenløsning og kynnere kvelden før ho ble født en fredag for to år sia..
ei lita tulle på 3950g og 49 cm.
Ho skreik da ho ble født, og så gikk d vel omtrent tre uker før æ hørte lyd fra ho igjen.
da va d sånn:
"hm..ka e den lyden..?? ÅÅ d e lyd i ungen!"
for en forskjell fra Tjorven, som plagdes me kolikk i nesten fire mnd, og krevde bæring store deler av døgnet.
men d e vel som dem sir, man e tryggere på seg sjøl når nr to kjem, og d kjenne nok ungen godt,
e mamma stressa, så e ungen stressa..
så me Lillemor va d meir: e mamma avslappa, ja så e Lillemor avslappa og sover så godt i hengekøya si, uten en lyd..
i våken tilstand lå ho bare å kika rundt seg og lytta t Storesøsters synging og leking rett under køya.
Herlige tider, e d rart æ ønske meg flere?
Min kjære Lillemor får ei hjemmesydd prinsessekrone me utskiftbare tall, så kan den forhåpentligvis brukes t neste år og..
hvis den fortsatt finnes da.

borrelås i nakken for å kunne tilpasses hode.


2 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med overstått dag til lillemor og mammaen.
Tida går så skrekkeleg fort, og nå er minsten hjå meg 14,hmmm...
Kjempesøt bursdagskrune du har sydd, og den vert nok populær kan eg tenke meg:)
Ha ei fin veke Lene.

Vimsa sa...

Kjæmpe smart krone:)
Tenke Lillemor blei glad.
Ha ei kreativ uke:)