torsdag 26. februar 2015

Marla fra KreativLabor-Berlin


I kveld har jeg sydd to gensere fra samme mønster, Marla, som kan kjøpes fra KreativLaborBerlin.de, og lastes ned og printes ut :)
Jeg liker veldig godt pdf-mønster, lagrer de i Dropbox og printer de ut så ofte jeg vil! 

Til den første jeg sydde valgte jeg frontsrykket uten rynk, den kommer med to forskjellige frontstykker, én med og én uten rynk under knappestolpen. 
Man kan og ha krage på, men d er jeg ikke så glad i. 
Til meg var denne litt høy i halsen og vid i ryggen, så på den lilla versjonen, smalnet jeg bakstykket ca 4cm og laget halsen mer utringet.
Den kommer med kort eller lang arm, jeg har sydd med 3/4 arm, da jeg liker d best :)

Jeg har lagt til ribben nede, mønsteret viser at man skal brette opp og sy en stikning, men da ville den blitt for kort til meg, her er full lengde inkl belegget som skal brettes opp pluss ribb, såpass lang bør den være, synes jeg. 
Alltid lurt å måle lengden før man klipper stoffet! 

Det blir absolutt flere av denne, og neste tenkte jeg låne armer fra Shelly og få puff :) 

Ingen kommentarer: